Audio-kultúra



(Nyuszi.) Az újságárusok standját elárasztották az erotikus kiadványok. Szidják is őket, a fundamentalisták a valláserkölcs nevében, mások a jóízlésre hivatkozva, én meg azért, mert rontják az üzletet: elvonják a járókelők figyelmét a mi magazinunkról. Bezzeg, ha mi is feldobhatnánk a címlapot valami csinos pucér nyuszival! Végtére, a High Fidelity kifejezetten férfi-hobbi, a HFM-et túlnyomórészt férfiak olvassák, egymás között vagyunk - néha igazán rendezhetünk egy görbe napot. De hogy most nyuszi ül a fűben, akarom mondani a HFM címlapján, az mégsem csupán a blikfangot szolgálja. A mi nyuszinknak igenis megvan az Eszmei Mondanivalója. A következőket szeretném bevezetni vele. Mint már annyiszor, ismét új kiadóvállalathoz kötöttük sorsunkat, nem is akármilyenhez. A Computerworld Informatika Kft. és a körülötte kialakult vállalatcsoport a legszebb hazai magazinok kiadója, ő (illetve külföldiekkel közösen alapított néhány más kiadóvállalata) jelenteti meg a számítástechnikai lapokon kívül a Tudományt, az Autó Piacot, a Motor Revűt és végül, de nem utolsósorban a Playboyt, ezt az erotikával játszadozó, de rendkívül sokoldalú, ezernyi téma iránt érdeklődő, olvasmányos férfimagazint. Ha neki szabad, nekünk is szabad... Talán csak formaság, de minthogy tiszta lapot kezdünk, érdemes átgondolni, mi legyen a neve ennek a tiszta lapnak. A cégtáblán eredetileg az állt, hogy Hifi Magazin. Később, a Lapkiadóval való csetepaté következtében át kellett pingálnunk "Mozaik"ra, de ezt senki sem tudta megszokni, a HFM ma is mindenkinek "Magazin". Úgy döntöttünk tehát, hogy visszatérünk patinás nevünkhöz, a Hifi Magazinhoz - ennek ma már nincs jogi akadálya. Emlékeztetőül: a Hifi Magazinnak (1979 és 1985 között) 22, a Hifi Mozaiknak (1986 és 1989 között) 9 számozott kötete jelent meg. Hogy elkerüljük a félreértéseket, mostantól kezdve minden kötetet évszámmal/sorszámmal jelölünk: 1990/1, 1990/2, 1990/3 és ha igaz, akkor majd 1991/1 és így tovább. De nem tudhatjuk, mit hoz a sors. Annál is kevésbé, mert a lap árát, sajnos, megint emelnünk kellett (és még le is kellett mondanunk a hagyományos poszterképről). Ezt hívják inflációnak. Röstelljük, de az inflációról nem mi tehetünk. Tudjuk, ki tehet róla, Szívesen el is mondanánk - dehát a HFM csupán ismeretterjesztő újság, nem pedig politikai napilap.