Audio-kultúra



(Kettős fizetőeszköz.) Azokban a műsorokban, amelyeket a tv demokrata vezetősége kizárólag éjszaka hajlandó sugározni, s amelyekben többnyire ellenzékieket szólaltatnak meg (másnap csak azt kell nézni, kinek karikás a szeme a kialvatlanságtól, és máris be lehet gyűjteni a sok nyavalyás alternatívot), szóval ezekben a műsorokban gyakorta elhangzik, hogy "a jelenlegi törvények értelmében a riportert is, a riportalanyokat is lecsukhatnák izgatásért". Hasonlóképpen, ha betű szerint érvényt szereznének mindazoknak a törvényeknek, amelyek Magyarországon tombolnak, jelen sorok íróját is már régen bíróság elé lehetett volna idézni azzal a váddal, hogy megsértette a külkereskedelmi törvényt. (Éppen csak az olvasót nem lehet lecsukni érte. Ennyiben hálásabb a nyomtatott sajtó az elektronikusnál.) A magyar külkereskedelmi törvény megtiltja, hogy illetéktelenek akár csak információt is kérhessenek (!!!) külföldről; nemhogy ezt az információt továbbadják, kinyomtassák, vagy - pláne! - kereskedőcégeknek szuggerálják! Mint cseppben a tenger, úgy tükröződik a külkereskedelmi törvényben is a modern szovjetfeudalizmus. Amelyből azonban nem lehet egyik pillanatról a másikra kievickélni. Elképzelhető ugyan, hogy a Régi Rend át fogja adni hatalmát egy Új Rendnek, de alighanem csak akkor, ha az ország már végleg csődbe jutott. (Előbb ugyanis nem éri meg neki.) Ha így fogjuk fel a dolgot, akkor a gazdasági csőd direkt kívánatosnak tűnik fel; mert mintegy a feltételét is képezi az igazi társadalmi-politikai változásnak... Hát, nem valami fényes perspektíva, az ember nem táncol tőle örömében polonézt. Hogy a csődöt hogyan kell túlélni: hogyan kell dolgozni, politizálni, táplálkozni, közlekedni, gyereket nevelni, villanyszámlát és OTP-tartozást fizetni - mindezeket a művészeteket nem a HFM-ből fogja elsajátítani a nyájas Olvasó. Tőlünk csak azt tudhatja meg (az, akinek lesz még kedve hozzá), hogyan kell a csőd közepette High Fidelityt vásárolni. Hogyan? Hát dollárért. Akinek ez módjában áll, annak (truccolva az állami valutásboltok kínálatával) máris príma tippeket adhatunk, lásd jelen kötetünk Európa-kalauzát, illetve a szerkesztőségi oldalak között a Zsolt Audio, a Merlin Audio és a többiek reklámját. Lapzártakor a jól végzett munka tudatával hajtjuk álomra a fejünket. Most már csak az a kérdés, hogy mi magunk (ti. a HFM szerkesztői) hogyan fogunk vásárolni. Mert lehet, hogy az Olvasó dollárban kapja a keresetét - minket azonban egyelőre még forintban fizetnek...