Audio-kultúra |
(Kettős fizetőeszköz.) Azokban a műsorokban, amelyeket a tv
demokrata vezetősége kizárólag éjszaka hajlandó sugározni, s
amelyekben többnyire ellenzékieket szólaltatnak meg (másnap csak azt
kell nézni, kinek karikás a szeme a kialvatlanságtól, és máris be
lehet gyűjteni a sok nyavalyás alternatívot), szóval ezekben a
műsorokban gyakorta elhangzik, hogy "a jelenlegi törvények értelmében
a riportert is, a riportalanyokat is lecsukhatnák izgatásért".
Hasonlóképpen, ha betű szerint érvényt szereznének mindazoknak a
törvényeknek, amelyek Magyarországon tombolnak, jelen sorok íróját is
már régen bíróság elé lehetett volna idézni azzal a váddal, hogy
megsértette a külkereskedelmi törvényt. (Éppen csak az olvasót nem
lehet lecsukni érte. Ennyiben hálásabb a nyomtatott sajtó az
elektronikusnál.) A magyar külkereskedelmi törvény megtiltja, hogy
illetéktelenek akár csak információt is kérhessenek (!!!) külföldről;
nemhogy ezt az információt továbbadják, kinyomtassák, vagy - pláne! -
kereskedőcégeknek szuggerálják! Mint cseppben a tenger, úgy tükröződik
a külkereskedelmi törvényben is a modern szovjetfeudalizmus.
Amelyből azonban nem lehet egyik pillanatról a másikra
kievickélni. Elképzelhető ugyan, hogy a Régi Rend át fogja adni
hatalmát egy Új Rendnek, de alighanem csak akkor, ha az ország már
végleg csődbe jutott. (Előbb ugyanis nem éri meg neki.) Ha így fogjuk
fel a dolgot, akkor a gazdasági csőd direkt kívánatosnak tűnik fel;
mert mintegy a feltételét is képezi az igazi társadalmi-politikai
változásnak... Hát, nem valami fényes perspektíva, az ember nem táncol
tőle örömében polonézt.
Hogy a csődöt hogyan kell túlélni: hogyan kell dolgozni,
politizálni, táplálkozni, közlekedni, gyereket nevelni, villanyszámlát
és OTP-tartozást fizetni - mindezeket a művészeteket nem a HFM-ből
fogja elsajátítani a nyájas Olvasó. Tőlünk csak azt tudhatja meg (az,
akinek lesz még kedve hozzá), hogyan kell a csőd közepette High
Fidelityt vásárolni.
Hogyan? Hát dollárért. Akinek ez módjában áll, annak (truccolva az
állami valutásboltok kínálatával) máris príma tippeket adhatunk, lásd
jelen kötetünk Európa-kalauzát, illetve a szerkesztőségi oldalak
között a Zsolt Audio, a Merlin Audio és a többiek reklámját.
Lapzártakor a jól végzett munka tudatával hajtjuk álomra a fejünket.
Most már csak az a kérdés, hogy mi magunk (ti. a HFM szerkesztői)
hogyan fogunk vásárolni. Mert lehet, hogy az Olvasó dollárban kapja a
keresetét - minket azonban egyelőre még forintban fizetnek...