Audio-kultúra |
(Utcára kerülünk!) Új szlogenünket bizonyára látta vagy hallotta
már az Olvasó valamelyik reklámműsorban. Ez a felkiáltás kétértelmű -
és nagyon mélyértelmű.
Egyrészt azt jelenti, hogy két év után végre eleget tehetünk
Olvasóink óhajának, és a HFM-et újra "az utcán", újságárusoknál
terjeszthetjük. Ez persze eddig sem a mi makacsságunkon múlott, mi sem
hittük, hogy egy híradástechnikai kereskedelmi vállalat jobban tud
lapot terjeszteni, mint a Posta - egyszerűen csak képtelenek voltunk
megfizetni a Postának a felsőbb hatóságok által előírt terjesztési
hányadot. Ha a RAMOVILL nem siet a segítségünkre, bizony lehúzhattuk
volna a redőnyt; ezt az utóbbi két évet a RAMOVILL-nak köszönhetjük. A
körülmények azóta megváltoztak, mód nyílt rá, hogy a HFM-et ismét a
Posta útján juttassuk el Olvasóinkhoz, immár korrekt terjesztési
költségek fejében.
Ennek ellenére megtörténhet, hogy a szó eredeti értelmében is az
utcára kerülünk. A gazdasági válság, az infláció bennünket is sújt, a
nyomdai költségek feltartóztathatatlanul növekednek, a pénzügyi
kockázat egyre fenyegetőbb, az újságok többsége a puszta
megmaradásáért küzd - nem volt mit tenni, nekünk is drasztikusan fel
kellett emelnünk a HFM árát. Magunk sem tudjuk, hányan hajlandóak
megadni 160 forintot a HFM egy-egy kötetéért. Néhány hónap múlva már
okosabbak, s talán szomorúbbak is leszünk. Talán az fog kiderülni,
hogy tévedtünk, másképpen kellett volna felépíteni a keresztrejtvényt
(azaz gazdaságossági számításainkat). Esetleg csak félekkora kötetet
kellett volna kínálnunk, de fele áron. Vagy talán jobb lett volna
egyszer és mindenkorra lemondani a színes oldalakról, a vastag
borítókartonról, a sok-sok fotóról... csak betűt nyomtatni, egy vékony
füzetbe, immár csak egy szűkebb, "mindenre elszánt" olvasóközönség
számára. Tízezrek helyett csak ezreknek küldeni a lapot; esetleg
csupán előfizetőknek, ajánlott levélben. Hát erre célzunk
közvéleménykutató ívünk, az "AUDIOLAND PÁLYÁZAT" utolsó kérdésével.
Maga a pályázat egyébként tényleg érdekes, és a nyereménytárgyak
is értékesek. De vajon elegendő-e ennyi cukor a keserű pilulán?