Blickfang




        "Blikfang" - ennek a német szónak nincs pontos magyar megfelelője,
    mindenesetre valami nagyon meghökkentő  dolgot  jelöl,  olyasmit,  ami
    "elkapja a pillantást",  megragadja  az  emberek  figyelmét  -   s  ha
    egyszer már ránk figyelnek, akkor el tudjuk mondani a mondandónkat.  A
    blikfang a reklám termőtalaján tenyészik a legdúsabban,  hiszen  segít
    eladni, amit el akarnak adni, akiknek van mit eladniuk. Miután azonban
    az alább reklámozott tárgyak nálunk egyáltalán nem kaphatók, nyugodtan
    hátradőlhetünk karosszékünkben, és  ha  kedveljük  az  iparművészetet,
    érdek  nélkül  szórakozhatunk  a   nyugati   magazinokból   válogatott
    reklámfotókon és reklámgrafikákon.

    

    "Mennyire  széles  a  magnószalagod  frekvenciasávja?"  -  kérdezi  az
    újkeletű,  szalaggyártó ambíciózus cég, a That's (amelynek neve annyit
    tesz: "Ez az")


    

    A  zenei  szakma  mindig  is  rossz  néven  vette, hogy a zeneszámokat
    bárki  ingyen  és  bérmentve  magnóra veheti. Az életveszélyes kazetta
    felirata azt állítja, hogy a magnózás megöli a zenét. "És törvénytelen
    is" - teszi hozzá, nyomatékkal


    

    "Melyikük  a hangosabb?" A nagydarab őrmester-e, vagy a szerény méretű
    Wharfedale hangdoboz?


    

    Pioneer  audio-video  berendezés  reklámja.  Nota  bene: az a bizonyos
    fehér  cápa időközben nálunk is megjelent, ha nem is a képernyőn, de a
    mozivásznon


    

    Az Év Minidoboza volt Angliában a Wharfedale Diamond. A Wharfedale cég
    itt  most  azért "panaszkodik", hogy hát a hifi-kritikusok a Diamondot
    piedesztálra   emelték   -  holott  mennyivel  jobban  szólna  egy  jó
    hangdoboz-állványon


    

    "Emlékszel  arra  a kellemes órára, amelyet legutóbb a fejhallgatóddal
    töltöttél?"  Ha  igen  akkor  bizonyára  belátod,  hogy  itt  az ideje
    Beyert vásárolni


    

    "Egy  magnó,  amely után mindenki hátrakapja a fejét." A JVC hirdetése
    mintha éppen a blikfang hatását akarná szemléltetni


    

    Egy  nagyon  régi,  de  ma  is  használatos  reklámgrafika.  A  bodros
    füstfellegeket eregető hifi-újságíró nem tudja megkülönböztetni a Quad
    elektrosztatikus hangsugárzójának hangját az élő zenétől


    

    A  NAIM Audio díjnyertes hirdetése, a zongorabillentyűnek álcázott NAP
    250-es    teljesítményerősítővel   és   a   csaknem   visszaadhatatlan
    szójátékkal: "(Hang)jegyezd meg a nevünket!"


    

    Mint látjuk, a Krell erősítők mellett igazi szaktekintélyek voksolnak.
    Einsteinnek különösen jól áll a Krell-pulóver