Blickfang |
"Blikfang" - ennek a német szónak nincs pontos magyar megfelelője,
mindenesetre valami nagyon meghökkentő dolgot jelöl, olyasmit, ami
"elkapja a pillantást", megragadja az emberek figyelmét - s ha
egyszer már ránk figyelnek, akkor el tudjuk mondani a mondandónkat. A
blikfang a reklám termőtalaján tenyészik a legdúsabban, hiszen segít
eladni, amit el akarnak adni, akiknek van mit eladniuk. Miután azonban
az alább reklámozott tárgyak nálunk egyáltalán nem kaphatók, nyugodtan
hátradőlhetünk karosszékünkben, és ha kedveljük az iparművészetet,
érdek nélkül szórakozhatunk a nyugati magazinokból válogatott
reklámfotókon és reklámgrafikákon.
"Mennyire széles a magnószalagod frekvenciasávja?" - kérdezi az
újkeletű, szalaggyártó ambíciózus cég, a That's (amelynek neve annyit
tesz: "Ez az")
A zenei szakma mindig is rossz néven vette, hogy a zeneszámokat
bárki ingyen és bérmentve magnóra veheti. Az életveszélyes kazetta
felirata azt állítja, hogy a magnózás megöli a zenét. "És törvénytelen
is" - teszi hozzá, nyomatékkal
"Melyikük a hangosabb?" A nagydarab őrmester-e, vagy a szerény méretű
Wharfedale hangdoboz?
Pioneer audio-video berendezés reklámja. Nota bene: az a bizonyos
fehér cápa időközben nálunk is megjelent, ha nem is a képernyőn, de a
mozivásznon
Az Év Minidoboza volt Angliában a Wharfedale Diamond. A Wharfedale cég
itt most azért "panaszkodik", hogy hát a hifi-kritikusok a Diamondot
piedesztálra emelték - holott mennyivel jobban szólna egy jó
hangdoboz-állványon
"Emlékszel arra a kellemes órára, amelyet legutóbb a fejhallgatóddal
töltöttél?" Ha igen akkor bizonyára belátod, hogy itt az ideje
Beyert vásárolni
"Egy magnó, amely után mindenki hátrakapja a fejét." A JVC hirdetése
mintha éppen a blikfang hatását akarná szemléltetni
Egy nagyon régi, de ma is használatos reklámgrafika. A bodros
füstfellegeket eregető hifi-újságíró nem tudja megkülönböztetni a Quad
elektrosztatikus hangsugárzójának hangját az élő zenétől
A NAIM Audio díjnyertes hirdetése, a zongorabillentyűnek álcázott NAP
250-es teljesítményerősítővel és a csaknem visszaadhatatlan
szójátékkal: "(Hang)jegyezd meg a nevünket!"
Mint látjuk, a Krell erősítők mellett igazi szaktekintélyek voksolnak.
Einsteinnek különösen jól áll a Krell-pulóver