Holtidő |
Miközben Olvasóink izgatottan találgatják, miféle készülékeket hoz
nekik a jövő és a HiFi Magazin következő száma, mi nemkülönben
izgatottan azért szurkolunk, hogy egyáltalán jusson valami a boltokba,
ennélfogva a Bemutatjuk rovat se maradjon üresen. Izgalmunk végül is
mindig alaptalannak bizonyul, őszre rendszerint megkezdődik az évvégi
importhullám, hirtelenében megkötődik egy-egy régóta húzódó
külkereskedelmi ügylet. Ámde most, augusztus első napjaiban, mikor is
a Szerkesztő úgyszólván már az indulásra váró balatoni gyors utolsó
kocsijának lépcsőjén ülve, a térdére fektetett jegyzetfüzetbe rója e
sorokat, s közben félszemmel azt figyeli, mikor vált szabadra a
Szemafor - nos, most még csak ilyesfajta hírfoszlányokból komponálhat:
"Kazettás magnó biztosan lesz. Talán többféle is lesz. Olyan is lesz,
amely különleges kunsztokat is tud. Lesz köztük casseiver is."
Néhány konkrétum, a RAMOVILL berkeiből. Mindenekelőtt: már
árusítják Maestro Ortofon harmadik művét, a 0003 jelű demonstrációs
lemezt, 552 forintért. Érkezett egy sereg hangszedő is, ugyancsak az
Ortofontól. Örömünkre szolgál, hogy az alsó és a középső kategóriában
nem emelkedtek az árak: a kistömegű OM 10-es típust 910, az
FF15XE/II-őt 1190, a VMS 10-est 1430, a VMS 30-at 3270 forintért
adják, az MC1O/STM-72 kombináció ára változatlanul 4720 forint, az
MC2O/II 7040, a T20 transzformátor 5570 forintba kerül. Egy meglepő
újság: forgalomba kerülnek az első hazai illesztőtranszformátorok.
Ezeket az illesztőegységeket persze "csak" gazdasági munkaközösségek
gyártják - ámde tekintélyes intézmények technológiai kultúrájával a
hátuk mögött! A tervezők ambíciója: "megverni" az Ortofon T20-ast,
amelynél egyébként olcsóbbak is lesznek néhányszáz forinttal. Még
érdekesebbé teszi a helyzetet, hogy közben az Ortofon elkészítette az
STM-72 utódját, amely a T 10 névre hallgat, továbbá a T5 jelű
kábeltoldalékot, amelyből egyéb se látszik, mint elöl egy RCA-hüvely,
hátul egy RCA-dugó, de közöttük ott van a beépített illesztőtrafó. A
T5-öst természetesen páronként csomagolják. Mintadarabokat már kaptunk
belőle.
Megkaparintottuk a Naim cég Nait nevű mini-erősítőjét, az
állítólagos Menőbb Manót, úgyhogy ellenőrizni tudjuk, igazság csobog-e
a külföldi hírforrásokból, érdemes volt-e aprópénzre váltani a Naim
Audio jólcsengő nevét.
Első akusztikai cikksorozatunk zárótételében a térhallás fogalmát
fogjuk megvilágítani. Ezzel (valamint a stúdiómikrofonokról írt
ismertetővel, melyet jelen számunkban közöltünk), egy új cikksorozatot
próbálunk előkészíteni, arról, hogy hogyan dolgoznak a hangmérnökök,
hogyan gondolkoznak a zenei rendezők; hogyan rögzítik azt a hangképet,
amelyet majd mi, hifisták oly hűségesen szeretnénk reprodukálni.
És végül egy kiadós szeánsz: más audiofilekkel közösen
végighallgatjuk a Hungaroton első CD-it.