Holtidő



Először azt mondjuk el, ami biztos: jön, Jön, JÖN - az Orion. Beharangoztuk már egyszer, kétszer, most harmadszor is - csak a fanfároknak kell megszólalniuk, felszalad a függöny, és (miután annyit kérette magát) ott áll a színpadon a várva-várt Sztár, az Első Magyar Hifi Torony... Nekünk ugyan még mindig nem sikerült megkaparintanunk, de most istenbizonyra ígérték, hogy rövidesen kapunk belőle. (Lám, megint elkéstünk, hiszen "holtidőben", azaz karácsonyig már a boltokba kerül néhányszáz darab...) Lehet, hogy valóban új hajnal pírja dereng a hazai szórakoztató elektronika vigasztalan egén? Vagy csak a kulisszákat festették rózsaszínűre? Hamarosan kiderül. A Toronnyal egyidőben új hangsugárzókat is prezentál az Orion. Ezek tulajdonképpen nem tartoznak a főépülethez - amelyet már eleve nem muszáj egészben megvenni: lehet darabonként is -, de logikusnak látszik, hogy egy füst alatt ezeket is megvizsgáljuk. ("Nem lehet igaz! Hangdobozteszt a Hifi Magazinban..." Ígérjük, most már belelendülünk.) Miután az Orion-modellek (HS280, 500, 700) "hús-vér" dobozok, lehet, hogy átmenetileg kiszorítják lapunk hasábjairól délibábos hangulatban beszerzett, külföldi olcsó modelljeinket, a KEF B110/T27 kombinációt, illetve az éppen most érkezett Audax BEX 40 jelü komplett kitet. Ezekkel még kísérleteznünk kell. Elképzelhető, hogy időre elkészülünk velük, de az is lehet, hogy átcsúsznak 6. füzetünkbe. Újabb hangszedőbogarakat nem mutatunk be áprilisban, mert félünk, hogy Olvasóink pickupmérgezést szenvednek. Ezzel szemben most már igazán részletesen kell írnunk a hangszedő és a fono-előerősítő találkozási pontjáról - ebben a számunkban kellett volna, de egy betű nem sok, annyi sem fért már a hasábokra. A magnószalagtesztre eddig öt cégtől érkeztek jelöltek. Hatféle típust küldött az Agfa, négyet a Maxell, kettőt-kettőt a BASF és a TDK, egy - időnként idehaza is kapható - modellt az Akai. (Két-két példányt kértünk mindegyikből. Az egyiket Sólymos Antal rögtön berakja egy szakítógépbe, úgynevezett szakítási-szilárdság-vizsgálatra, mi pedig körülugráljuk, s közben a kezünket tördeljük, hogy jaj, istenem, nem kár érte?!) További "orsós" téma: állandó áldozataink, a Mechanikai Laboratórium konstruktőrei mutatják be és magyarázzák el, mi a különbség stúdiómagnó és házimagnó között. Hogy mit fogunk "Bemutatni", azt e pillanatban még nem tudjuk biztosan, azaz biztosan tudjuk, csak nem szabad elkiabálni, mert hátha valami közbejön, mégsem ezek a masinák kerülnek forgalomba, és akkor kezdhetjük elölről az egész méricskélést. Ilyesmik miatt két-három hetet csúszhat a lap. Az előző számunkban szóba hozott kis erősítő a kezünkben van. Rövidesen megmérjük, meghallgatjuk, s akkor kiderül, hogy (175 dollárért, illetve 86 fontsterlingért) tényleg megveri-e a nagyágyúkat. Addig éppúgy nem szabad megkérdezni a nevét, mint Lohengrinét sem. Érezzük, hogy egyszer már részletesen is írnunk kellene demó-lemezeinkről, annál is inkább, mert megint sikerült szereznünk néhány különlegeset. Elképzelhető, hogy ezekről a Rádióban is bejátszhatnánk egy-két részletet? Talán szót értünk a sztereó műsorok szerkesztőivel. És mivel 5. számunk előreláthatólag áprilisban lát napvilágot - nem elsején ugyan, inkább a végén -, hát ebben mutatjuk be minden idők legkifinomultabb hifi-készülékét, a Kvintesszenc Oktofón Receivert...