Holtidő |
Először azt mondjuk el, ami biztos: jön, Jön, JÖN - az Orion.
Beharangoztuk már egyszer, kétszer, most harmadszor is - csak a
fanfároknak kell megszólalniuk, felszalad a függöny, és (miután annyit
kérette magát) ott áll a színpadon a várva-várt Sztár, az Első Magyar
Hifi Torony... Nekünk ugyan még mindig nem sikerült megkaparintanunk,
de most istenbizonyra ígérték, hogy rövidesen kapunk belőle. (Lám,
megint elkéstünk, hiszen "holtidőben", azaz karácsonyig már a boltokba
kerül néhányszáz darab...) Lehet, hogy valóban új hajnal pírja dereng
a hazai szórakoztató elektronika vigasztalan egén? Vagy csak a
kulisszákat festették rózsaszínűre? Hamarosan kiderül.
A Toronnyal egyidőben új hangsugárzókat is prezentál az Orion.
Ezek tulajdonképpen nem tartoznak a főépülethez - amelyet már eleve
nem muszáj egészben megvenni: lehet darabonként is -, de logikusnak
látszik, hogy egy füst alatt ezeket is megvizsgáljuk. ("Nem lehet
igaz! Hangdobozteszt a Hifi Magazinban..." Ígérjük, most már
belelendülünk.)
Miután az Orion-modellek (HS280, 500, 700) "hús-vér" dobozok,
lehet, hogy átmenetileg kiszorítják lapunk hasábjairól délibábos
hangulatban beszerzett, külföldi olcsó modelljeinket, a KEF B110/T27
kombinációt, illetve az éppen most érkezett Audax BEX 40 jelü komplett
kitet. Ezekkel még kísérleteznünk kell. Elképzelhető, hogy időre
elkészülünk velük, de az is lehet, hogy átcsúsznak 6. füzetünkbe.
Újabb hangszedőbogarakat nem mutatunk be áprilisban, mert félünk,
hogy Olvasóink pickupmérgezést szenvednek. Ezzel szemben most már
igazán részletesen kell írnunk a hangszedő és a fono-előerősítő
találkozási pontjáról - ebben a számunkban kellett volna, de egy betű
nem sok, annyi sem fért már a hasábokra.
A magnószalagtesztre eddig öt cégtől érkeztek jelöltek. Hatféle
típust küldött az Agfa, négyet a Maxell, kettőt-kettőt a BASF és a
TDK, egy - időnként idehaza is kapható - modellt az Akai. (Két-két
példányt kértünk mindegyikből. Az egyiket Sólymos Antal rögtön berakja
egy szakítógépbe, úgynevezett szakítási-szilárdság-vizsgálatra, mi
pedig körülugráljuk, s közben a kezünket tördeljük, hogy jaj, istenem,
nem kár érte?!) További "orsós" téma: állandó áldozataink, a
Mechanikai Laboratórium konstruktőrei mutatják be és magyarázzák el,
mi a különbség stúdiómagnó és házimagnó között.
Hogy mit fogunk "Bemutatni", azt e pillanatban még nem tudjuk
biztosan, azaz biztosan tudjuk, csak nem szabad elkiabálni, mert hátha
valami közbejön, mégsem ezek a masinák kerülnek forgalomba, és akkor
kezdhetjük elölről az egész méricskélést. Ilyesmik miatt két-három
hetet csúszhat a lap.
Az előző számunkban szóba hozott kis erősítő a kezünkben van.
Rövidesen megmérjük, meghallgatjuk, s akkor kiderül, hogy (175
dollárért, illetve 86 fontsterlingért) tényleg megveri-e a
nagyágyúkat. Addig éppúgy nem szabad megkérdezni a nevét, mint
Lohengrinét sem.
Érezzük, hogy egyszer már részletesen is írnunk kellene
demó-lemezeinkről, annál is inkább, mert megint sikerült szereznünk
néhány különlegeset. Elképzelhető, hogy ezekről a Rádióban is
bejátszhatnánk egy-két részletet? Talán szót értünk a sztereó műsorok
szerkesztőivel.
És mivel 5. számunk előreláthatólag áprilisban lát napvilágot -
nem elsején ugyan, inkább a végén -, hát ebben mutatjuk be minden idők
legkifinomultabb hifi-készülékét, a Kvintesszenc Oktofón Receivert...